Przygotowanie auta

Ile kosztuje przygotowanie samochodu do startów w rajdach lub wyścigach?

Najczęściej odpowiadamy w ten sposób:

Opcja I
- ok. 8 500, żeby Wasza załoga została dopuszczona do startu;

Opcja II
- ok. 13 000zł, żeby było bezpiecznie;

Opcja III
- 18 000zł, żeby nie było Wam wstyd siedzieć w tym samochodzie;

Opcja IV
- ok. 25 000zł, żeby móc wygrywać tym samochodem;

Opcja V
- ok. 35 000zł, żeby ten samochód przeszedł do historii w Polsce;

Opcja VI (MAX)
- pow. 60 000zł, żeby ten samochód przeszedł do historii w Europie;

Interesujące? czytajcie dalej...

Zanim nabędziecie samochód, który będziecie chcieli przygotować do sportu wyczynowego, upewnijcie się, że dany model posiada homologację FIA! Jej brak odbierze Wam możliwość startów w jakichkolwiek imprezach rajdowych i narazi na niepotrzebne koszty.

Opcja I
klatka, fotele, pasy, folie anty-odpryskowe, system gaśniczy, wyłącznik prądu, kilka innych "drobiazgów"

Opcja II
jw. oraz
zawieszenie, płyta pod silnik, wydech, kierownica, zapinki, hamulce (klocki, płyn, itp.)

Opcja III
jw. oraz
wyspawanie zawieszenia, rozpórka, wyłącznik prądu, filtr powietrza (wkład lub stożek w zależności od specyfikacji), wyczynowe poduszki silnika, system gaśniczy, podpórka pilota i pedały, szpilki do kół, wyłącznik wentylatora chłodnicy, otuliny homologowane, flokowanie deski rozdzielczej;

Opcja IV
jw. oraz
wyspawanie nadwozia i punktów mocowania zawieszenia, krótkie przełożenie główne skrzyni biegów, metalowe sprzęgło, silentblocki (SHORE 80, N-grupa), montaż wskaźników (ciśnienie oleju, monitor zmiany biegów), wzmacniane przewody hamulcowe,

Opcja V
jw. oraz
szpera, przygotowanie silnika (wyważenie, tolerancje, itp.), odchudzenie nadwozia, hydrauliczny hamulec ręczny,

Opcja VI
jw. ale z komponentami z górnej półki;



Oszczędnoiści

- większe zamówienie, czyli lepsze ceny; Jeżeli nawet uda Wam się uzyskać, kilkuprocentowy rabat u kilku dostawców na poszczególne komponenty, to może on być "pochłonięty" przez koszty zakupu (statystycznie wynoszą one ok. 12%). Suma sumarum zapłacicie więc więcej niż u nas po cenach katalogowych! Z doświadczenia wiemy, że wartość rabatów przy pełnym przygotowaniu samochodu potrafi często pokryć koszt pierwszego startu!

- 80% mniej rozmów telefonicznych czyli mniej wydanych pieniędzy; Z naszego doświadczenia wynika, że przy indywidualnych poszukiwaniach średnia ilość rozmów telefonicznych (od pierwszego kontaktu do zakupu) to 4. Choć zdarza się i 8 ;) Jeżeli założymy, że każdy wykonuje tego rodzaju telefony z zapytaniami do trzech lub czterech potencjalnych dostawców, to koszty każdego zakupu to przynajmniej 10zł (przy połączeniach lokalnych). Jeżeli poszukujemy różnego rodzaju produktów, ten koszt staje się naprawdę niebagatelny.

- 80% mniej wyjazdów "po części", "do warsztatu", itp. Koszty wielokrotnych podróży mogą okazać się dużo większym kosztem niż powyżej wspomniane rozmowy telefoniczne. A przecież można je wyeliminować praktycznie w całości.

- krótszy czas przygotowania samochodu; Nie trzeba chyba nikogo przekonywać ile nerwów kosztuje czekanie na poszczególne dostawy, wykonanie zleconych prac oraz całą logistykę związaną z przygotowaniem samochodu, itp.

Zmartwienia zostawcie nam.

Jedynym waszym zmartwieniem będzie wtedy jazda po zwycięstwo!

 

Podane powyżej ceny nie są ofertą handlową a stanowią  swoistą ilustrację opcji rozbudowy projektu.